Eintrag weiter verarbeiten

Finden statt suchen: Marken an der Internet-Pinnwand: lässt sich die Sichtbarkeit in Suchmaschinen durch gezieltes Pinterest-Marketing beeinflussen?

Gespeichert in:

Veröffentlicht in: Markenbrand (2015), 4, Seite 38-47
Personen und Körperschaften: Schweitzer, Desiree (VerfasserIn), Botzenhardt, Florian (VerfasserIn), Ferdinand, Hans-Michael (VerfasserIn)
Titel: Finden statt suchen: Marken an der Internet-Pinnwand: lässt sich die Sichtbarkeit in Suchmaschinen durch gezieltes Pinterest-Marketing beeinflussen?/ Verfasser(innen) Desiree Schweitzer, Florian Botzenhardt & Hans-Michael Ferdinand
Format: E-Book-Kapitel
Sprache: Deutsch
veröffentlicht:
2015
Gesamtaufnahme: : Markenbrand, (2015), 4, Seite 38-47
, year:2015
Schlagwörter:
Quelle: Verbunddaten SWB
Lizenzfreie Online-Ressourcen
Anmerkungen: Zusammenfassung in englischer Sprache
LEADER 03342caa a2200469 4500
001 0-1026177618
003 DE-627
005 20200713162113.0
007 cr uuu---uuuuu
008 180709s2015 xx |||||o 00| ||ger c
024 7 |a 10419/178302  |2 hdl 
035 |a (DE-627)1026177618 
035 |a (DE-599)GBV1026177618 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rda 
041 |a ger 
100 1 |a Schweitzer, Desiree  |e VerfasserIn  |4 aut 
245 1 0 |a Finden statt suchen: Marken an der Internet-Pinnwand  |b lässt sich die Sichtbarkeit in Suchmaschinen durch gezieltes Pinterest-Marketing beeinflussen?  |c Verfasser(innen) Desiree Schweitzer, Florian Botzenhardt & Hans-Michael Ferdinand 
264 1 |c 2015 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a Computermedien  |b c  |2 rdamedia 
338 |a Online-Ressource  |b cr  |2 rdacarrier 
520 |a Search engines like Google have a large influence on the visibility and the number of visits of e-commerce websites. A website's position within the ranking of a search engine is determined by complex algorithms. Typically, the exact operations that are being processed are not known to the public and a subject to frequent changes. E-commerce companies need to constantly improve their search engine ranking to ensure maximum visibility for potential customers. One of the impact factors are activities on social media. This study analyses the influence of marketing activities on the social network Pinterest on search engine rankings. After an experimental evaluation of the German online travel agent "hrs.de", a direct influence on the ranking through the company's efforts on Pinterest was neither confirmable nor deniable. While it is very likely that social media activities do have a positive effect on search engine optimization, the exact amount is very difficult to measure due to the nontransparent search engine algorithms. 
546 |a Zusammenfassung in englischer Sprache 
650 7 |8 1.1\x  |a Online-Handel  |0 (DE-627)091394600  |0 (DE-2867)18552-6  |2 stw 
650 7 |8 1.2\x  |a Suchmaschine  |0 (DE-627)515678457  |0 (DE-2867)29236-5  |2 stw 
655 4 |a Aufsatz in Zeitschrift  |5 DE-206 
700 1 |a Botzenhardt, Florian  |d 1983-  |e VerfasserIn  |0 (DE-588)1021278599  |0 (DE-627)689527411  |0 (DE-576)362891001  |4 aut 
700 1 |a Ferdinand, Hans-Michael  |e VerfasserIn  |4 aut 
773 0 8 |i Enthalten in  |t Markenbrand  |d Neu-Ulm : Hochschule Neu-Ulm, 2012  |g (2015), 4, Seite 38-47  |h Online-Ressource  |w (DE-627)739212400  |w (DE-600)2707513-8  |w (DE-576)380213133  |7 nnns 
773 1 8 |g year:2015  |g number:4  |g pages:38-47 
856 4 0 |u http://hdl.handle.net/10419/178302  |x Resolving-System  |z kostenfrei  |3 Volltext 
856 4 0 |u https://www.hs-neu-ulm.de/fileadmin/user_upload/Forschung/Kompetenzzentren/Marketing___Branding/Markenbrand/MB4_neu/Finden_statt_suchen_Marken_an_der_Internet-Pinnwand_Schweitzer_Botzenhardt_Ferdinand.pdf  |x Verlag  |z kostenfrei  |3 Volltext 
936 u w |j 2015  |e 4  |h 38-47 
951 |a AR 
856 4 0 |u https://www.hs-neu-ulm.de/fileadmin/user_upload/Forschung/Kompetenzzentren/Marketing___Branding/Markenbrand/MB4_neu/Finden_statt_suchen_Marken_an_der_Internet-Pinnwand_Schweitzer_Botzenhardt_Ferdinand.pdf  |9 LFER 
852 |a LFER  |z 2019-07-22T00:00:00Z 
970 |c OD 
971 |c EBOOK 
972 |c EBOOK 
973 |c Aufsatz 
935 |a lfer 
980 |a 1026177618  |b 0  |k 1026177618  |c lfer 
openURL url_ver=Z39.88-2004&ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info%3Aofi%2Fenc%3AUTF-8&rfr_id=info%3Asid%2Fvufind.svn.sourceforge.net%3Agenerator&rft.title=Finden+statt+suchen%3A+Marken+an+der+Internet-Pinnwand%3A+l%C3%A4sst+sich+die+Sichtbarkeit+in+Suchmaschinen+durch+gezieltes+Pinterest-Marketing+beeinflussen%3F&rft.date=2015&rft_val_fmt=info%3Aofi%2Ffmt%3Akev%3Amtx%3Adc&rft.creator=Schweitzer%2C+Desiree&rft.pub=&rft.format=ElectronicBookComponentPart&rft.language=German
SOLR
_version_ 1785965360860626944
access_facet Electronic Resources
author Schweitzer, Desiree, Botzenhardt, Florian, Ferdinand, Hans-Michael
author_facet Schweitzer, Desiree, Botzenhardt, Florian, Ferdinand, Hans-Michael
author_role aut, aut, aut
author_sort Schweitzer, Desiree
author_variant d s ds, f b fb, h m f hmf
callnumber-sort
collection lfer
container_reference (2015), 4, Seite 38-47
container_title Markenbrand
contents Search engines like Google have a large influence on the visibility and the number of visits of e-commerce websites. A website's position within the ranking of a search engine is determined by complex algorithms. Typically, the exact operations that are being processed are not known to the public and a subject to frequent changes. E-commerce companies need to constantly improve their search engine ranking to ensure maximum visibility for potential customers. One of the impact factors are activities on social media. This study analyses the influence of marketing activities on the social network Pinterest on search engine rankings. After an experimental evaluation of the German online travel agent "hrs.de", a direct influence on the ranking through the company's efforts on Pinterest was neither confirmable nor deniable. While it is very likely that social media activities do have a positive effect on search engine optimization, the exact amount is very difficult to measure due to the nontransparent search engine algorithms.
ctrlnum (DE-627)1026177618, (DE-599)GBV1026177618
facet_avail Online, Free
format ElectronicBookComponentPart
format_access_txtF_mv Article, E-Article
format_de105 Ebook
format_de14 Article, E-Article
format_de15 Article, E-Article
format_del152 Buch
format_detail_txtF_mv text-online-monograph-child
format_dezi4 e-Book
format_finc Article, E-Article
format_legacy ElectronicBookPart
format_strict_txtF_mv E-Article
genre Aufsatz in Zeitschrift DE-206
genre_facet Aufsatz in Zeitschrift
geogr_code not assigned
geogr_code_person not assigned
hierarchy_parent_id 0-739212400
hierarchy_parent_title Markenbrand
hierarchy_sequence (2015), 4, Seite 38-47
hierarchy_top_id 0-739212400
hierarchy_top_title Markenbrand
id 0-1026177618
illustrated Not Illustrated
imprint 2015
imprint_str_mv 2015
institution DE-D117, DE-105, LFER, DE-Ch1, DE-15, DE-14, DE-Zwi2
is_hierarchy_id 0-1026177618
is_hierarchy_title Finden statt suchen: Marken an der Internet-Pinnwand: lässt sich die Sichtbarkeit in Suchmaschinen durch gezieltes Pinterest-Marketing beeinflussen?
kxp_id_str 1026177618
language German
last_indexed 2023-12-22T07:14:52.942Z
local_heading_facet_dezwi2 Online-Handel, Suchmaschine
marc024a_ct_mv 10419/178302
match_str schweitzer2015findenstattsuchenmarkenanderinternetpinnwandlasstsichdiesichtbarkeitinsuchmaschinendurchgezieltespinterestmarketingbeeinflussen
mega_collection Verbunddaten SWB, Lizenzfreie Online-Ressourcen
misc_de105 EBOOK
multipart_link 380213133
multipart_part (380213133)(2015), 4, Seite 38-47
names_id_str_mv (DE-588)1021278599, (DE-627)689527411, (DE-576)362891001
publishDate 2015
publishDateSort 2015
publishPlace
publisher
record_format marcfinc
record_id 1026177618
recordtype marcfinc
rvk_facet No subject assigned
source_id 0
spelling Schweitzer, Desiree VerfasserIn aut, Finden statt suchen: Marken an der Internet-Pinnwand lässt sich die Sichtbarkeit in Suchmaschinen durch gezieltes Pinterest-Marketing beeinflussen? Verfasser(innen) Desiree Schweitzer, Florian Botzenhardt & Hans-Michael Ferdinand, 2015, Text txt rdacontent, Computermedien c rdamedia, Online-Ressource cr rdacarrier, Search engines like Google have a large influence on the visibility and the number of visits of e-commerce websites. A website's position within the ranking of a search engine is determined by complex algorithms. Typically, the exact operations that are being processed are not known to the public and a subject to frequent changes. E-commerce companies need to constantly improve their search engine ranking to ensure maximum visibility for potential customers. One of the impact factors are activities on social media. This study analyses the influence of marketing activities on the social network Pinterest on search engine rankings. After an experimental evaluation of the German online travel agent "hrs.de", a direct influence on the ranking through the company's efforts on Pinterest was neither confirmable nor deniable. While it is very likely that social media activities do have a positive effect on search engine optimization, the exact amount is very difficult to measure due to the nontransparent search engine algorithms., Zusammenfassung in englischer Sprache, 1.1\x Online-Handel (DE-627)091394600 (DE-2867)18552-6 stw, 1.2\x Suchmaschine (DE-627)515678457 (DE-2867)29236-5 stw, Aufsatz in Zeitschrift DE-206, Botzenhardt, Florian 1983- VerfasserIn (DE-588)1021278599 (DE-627)689527411 (DE-576)362891001 aut, Ferdinand, Hans-Michael VerfasserIn aut, Enthalten in Markenbrand Neu-Ulm : Hochschule Neu-Ulm, 2012 (2015), 4, Seite 38-47 Online-Ressource (DE-627)739212400 (DE-600)2707513-8 (DE-576)380213133 nnns, year:2015 number:4 pages:38-47, http://hdl.handle.net/10419/178302 Resolving-System kostenfrei Volltext, https://www.hs-neu-ulm.de/fileadmin/user_upload/Forschung/Kompetenzzentren/Marketing___Branding/Markenbrand/MB4_neu/Finden_statt_suchen_Marken_an_der_Internet-Pinnwand_Schweitzer_Botzenhardt_Ferdinand.pdf Verlag kostenfrei Volltext, https://www.hs-neu-ulm.de/fileadmin/user_upload/Forschung/Kompetenzzentren/Marketing___Branding/Markenbrand/MB4_neu/Finden_statt_suchen_Marken_an_der_Internet-Pinnwand_Schweitzer_Botzenhardt_Ferdinand.pdf LFER, LFER 2019-07-22T00:00:00Z
spellingShingle Schweitzer, Desiree, Botzenhardt, Florian, Ferdinand, Hans-Michael, Finden statt suchen: Marken an der Internet-Pinnwand: lässt sich die Sichtbarkeit in Suchmaschinen durch gezieltes Pinterest-Marketing beeinflussen?, Search engines like Google have a large influence on the visibility and the number of visits of e-commerce websites. A website's position within the ranking of a search engine is determined by complex algorithms. Typically, the exact operations that are being processed are not known to the public and a subject to frequent changes. E-commerce companies need to constantly improve their search engine ranking to ensure maximum visibility for potential customers. One of the impact factors are activities on social media. This study analyses the influence of marketing activities on the social network Pinterest on search engine rankings. After an experimental evaluation of the German online travel agent "hrs.de", a direct influence on the ranking through the company's efforts on Pinterest was neither confirmable nor deniable. While it is very likely that social media activities do have a positive effect on search engine optimization, the exact amount is very difficult to measure due to the nontransparent search engine algorithms., Online-Handel, Suchmaschine, Aufsatz in Zeitschrift
title Finden statt suchen: Marken an der Internet-Pinnwand: lässt sich die Sichtbarkeit in Suchmaschinen durch gezieltes Pinterest-Marketing beeinflussen?
title_auth Finden statt suchen: Marken an der Internet-Pinnwand lässt sich die Sichtbarkeit in Suchmaschinen durch gezieltes Pinterest-Marketing beeinflussen?
title_full Finden statt suchen: Marken an der Internet-Pinnwand lässt sich die Sichtbarkeit in Suchmaschinen durch gezieltes Pinterest-Marketing beeinflussen? Verfasser(innen) Desiree Schweitzer, Florian Botzenhardt & Hans-Michael Ferdinand
title_fullStr Finden statt suchen: Marken an der Internet-Pinnwand lässt sich die Sichtbarkeit in Suchmaschinen durch gezieltes Pinterest-Marketing beeinflussen? Verfasser(innen) Desiree Schweitzer, Florian Botzenhardt & Hans-Michael Ferdinand
title_full_unstemmed Finden statt suchen: Marken an der Internet-Pinnwand lässt sich die Sichtbarkeit in Suchmaschinen durch gezieltes Pinterest-Marketing beeinflussen? Verfasser(innen) Desiree Schweitzer, Florian Botzenhardt & Hans-Michael Ferdinand
title_in_hierarchy Finden statt suchen: Marken an der Internet-Pinnwand: lässt sich die Sichtbarkeit in Suchmaschinen durch gezieltes Pinterest-Marketing beeinflussen? / Verfasser(innen) Desiree Schweitzer, Florian Botzenhardt & Hans-Michael Ferdinand,
title_short Finden statt suchen: Marken an der Internet-Pinnwand
title_sort finden statt suchen marken an der internet pinnwand lasst sich die sichtbarkeit in suchmaschinen durch gezieltes pinterest marketing beeinflussen
title_sub lässt sich die Sichtbarkeit in Suchmaschinen durch gezieltes Pinterest-Marketing beeinflussen?
title_unstemmed Finden statt suchen: Marken an der Internet-Pinnwand: lässt sich die Sichtbarkeit in Suchmaschinen durch gezieltes Pinterest-Marketing beeinflussen?
topic Online-Handel, Suchmaschine, Aufsatz in Zeitschrift
topic_facet Online-Handel, Suchmaschine, Aufsatz in Zeitschrift
url http://hdl.handle.net/10419/178302, https://www.hs-neu-ulm.de/fileadmin/user_upload/Forschung/Kompetenzzentren/Marketing___Branding/Markenbrand/MB4_neu/Finden_statt_suchen_Marken_an_der_Internet-Pinnwand_Schweitzer_Botzenhardt_Ferdinand.pdf